Senaste inläggen
Titel: Blod och Stjärnstoft
Författare: Laini Taylor
Översättare: Lena Karlin
Förlag: Bazar
Sidor: 462
Serie: Önskemånglarens dotter #2
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Konststudenten och monsterlärlingen Karou har funnit de svar hon sökt. Nu vet hon vem hon är och vad hon är. Men med den kunskapen framkommer också en annan sanning. Hon har älskat en fiende, han svek henne och det måste hela världen betala för.
Omdöme:
Jag bara måste lära fortsättningen!
Ja, jag är lite sent ute med den här men det får gå i alla fall. Dessa sju böcker ska jag läsa i november:
Och två av dem här jag lyckats läsa ut redan. Förhoppningsvis bli november den månaden som jag för första gången lyckas läsa alla böcker jag satt upp. Förra månaden var jag bara en bok ifrån så det är nära nu.
Vad ska du läsa i november?
Läst: 10st
En bra månad med många bra böcker.
Men den bästa var:
Den sorgligaste:
Den sämsta (minst bra):
Skrattade mest av:
Böckerna jag skulle ha läst i Oktober var:
Och jag lyckades läsa 6 av de 7 jag satt upp vilket är väldigt bra. Plus att jag läste fyra stycken till utöver det. En väldigt lyckad läsmånad alltså. Jag läste bara en mindre bok än förra månaden fast jag läste däremot flera av de jag satt upp som mål än vad jag gjorde förra månaden, då jag bara läst 5 av 7.
Sedan tänkte jag visa de böcker som jag har fått sedan jag bloggade senast vilket inte är så många men i alla fall.
När vi föll och När vi tvekade av Anna Todd köpte jag på Bokus, så att jag äntligen skulle kunna börja läsa serien. Försoning köpte jag på Adlibris och jag kan knappt fatta att det är sista delen i House of night serien. Jag vet inte om jag vill att serien ska ta slut eller inte.
The stellow project av Shari Becker vann jag i en tävling på hennes blogg. Gissa om jag blev glad!
Ja, väldigt dålig uppdatering har det varit den senaste tiden. Jag har flera gånger försökt att fortsätta lägga ut ett inlägg per dag, men det har inte fungerat så jättebra. Problemet är att jag har brist på inlägg. Jag vet inte vad jag ska blogga om mer än om recensioner och liknande, men det räcker inte om jag ska lägga upp ett inlägg varje dag. Så för att fylla upp alla dagar i veckan har jag provat på många olika saker som gissa- omslaget, boken, låten. Jag la ut om vilka serier jag såg på och jag var med på Jekan, och nu lägger jag ut om bokutsläpp. Men inget av det har fungerat sådär jättebra, och jag har till och med nu bestämt mig för att sluta lägga upp inlägg om bokutsläpp, eftersom jag har så svårt med att hitta böcker som jag är intresserad av.
Så jag har bestämt mig för att helt enkelt skära ner på inläggen. Från och med nu och framåt (tills jag får för mig något annat) kommer jag bara att lägga ut tre, fyra inlägg per vecka. Detta gör tyvärr att jag också kommer att sluta lägga upp inläggen boktips eftersom det inte kommer att finnas tillräcklig många böcker att rangordna i slutet av veckan.
Hoppas inte ni har blivit allt för uttråkade på mig och mitt icke bloggande, och tack för att ni fortsätter att besöka bloggen trotts att jag inte har varit särskilt bra på att uppdatera den på sistone.
Titel: Hudlös
Författare: Sandra Gustafsson
Förlag: Hoi
Sidor: 161
Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Alice och Jonathan får sonen Liam men för Alice uteblir lyckokänslan för sitt barn, något är helt enkelt fel.När de till slut får veta att Liam är allvarligt sjuk trasas familjen sönder. Alice tror på sin egen förmåga att hjälpa sin son, medan Jonathan litar på sjukvården och vill göra rätt. Till slut har de ingenting gemensamt förutom Liam och kampen för att rädda honom får dem att förlora fotfästet. Ingenting är vad det har varit och ingenting kan någonsin bli detsamma.
Omdöme:
Det här är en sådan bok som lämnar en med huvudet fyllt med tankar och ett obehagligt sug i magen. Genom hela boken sitter man och funderar och våndas lika mycket som karaktärerna själva gör. Visst, det är ingen lång bok men det är en bok som berör en och som får en att vilja veta hur allt ska sluta.
Titel: Gryningens furste
Författare: Maggie Shayne
Översättare: Hanna Svensson
Förlag: Harpercollins
Sidor: 315
Serie: Vingslag i natten #12
Köp den här: Harpercollins
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Betydligt längre än vad legenden säger har Vlad Dracula vandrat runt på jorden, på jakt efter reinkarnationen av sin hustru, Elisabeta. Nu tror han sig äntligen ha funnit kvinnan som är besutten av hans älskades själ, och han är beredd att göra henne till sin – för all evighet…
Den dödliga kvinnan är Tempest ”Stormy” Jones. Sedan länge har hon känt av ”den andra” som lever inom henne, hon som kämpar för att ta kontroll. En känsla som blir starkare när mörkrets prins är nära. Stormy förnekar passionen som brinner mellan henne och Dracula, men måste samtidigt kämpa mot att Elisabeta en gång för alla ska ta över både hennes kropp och sinne, och hävda Vlad som sin.
När Elisabeta upptäcker Vlads känslor för Stormy vet vreden inga gränser. Hon kräver att hennes öde nu ska fullbordas, och hon tänker göra allt för att förinta sin rival. Vlad slits mellan de båda och plågas av minnet av det som varit … och tanken på det som kan bli. Nu är det upp till Dracula att välja vem som ska få leva och vem som ska dö.
Omdöme:
Jag vet inte varför men jag hade väldigt svårt med att börja läsa den här boken. Det låg o flera dagar och väntade att jag skulle börja läsa den, men det gick inte. Jag var inte alls sugen på att läsa den. Men när jag väl började tillslut kunde jag inte släppa den. Jag satte upp och läste till halv fyra på morgonen för att den var så spännande.
Andra omslag:
Andra delar i serien:
11. Blå gryning
Titel: De odödligas sång
Författare: Julie Kagawa
Översättare: Thea Fält
Förlag: Harpercollins
Sidor: 392
Serie: Edens blod #3
Stjärnor på Goodreads:
Handling:
Den sista jakten har börjat. Hämnden är hennes.
I en värld som ligger i ruiner, där liv är heligt och där lojalitet bryts utan en blinkning, ställs Allison Sekemoto inför ett dilemma. För om hon lyckas övervinna den psykopatiska vampyren Sarren är triumfen kortvarig. Konsekvenserna är en evighet i ensamhet.
Omdöme:
Den bästa vampyrserien jag har läst på länge!
Spänningen och det höga tempot fortsätter även i den här boken. Jag läste ut den här på bara två dagar vilket jag inte har gjort på väldigt länge, det om något visa hur bra den var. Jag måste också säga att jag kommer att sakna den här serien nu när den är slut, vilket gör mig glad att jag har den i min bokhylla så att jag kan läsa om den när jag vill.
Andra omslag:
Andra delar i serien:
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|
? = Har inte kommit ut ännu
Månskensvargen:
Skuggvarelser:
Chaty:
Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.
En mördares anteckningar:
De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.
Bone season:
Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.
Dimmornas folk:
Jannike faltin:
Den andra har ännu inte översatts till svenska.
The internet girls:
De tre sista har ännu inte översatts till svenska.
Linux:
Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.
Häxornas krig:
De två sista i serien har inte översatts till svenska.
Ingo: