ett-liv-med-canon

Alla inlägg under oktober 2013

Av linn - 29 oktober 2013 22:10


1990-01-20

Jag har nu bara en månad kvar innan jag kommer få mitt första barn. Vi båda är oroliga. Ja du vet det som hände för ett år sedan. Jag och Flinn var på väg hem när det kom tre män som snarare dansade än gick. Så graciöst rörde de sig När dem kom närmare såg jag hur vackra dem var. Alla hade svarta kläder, svart hår, perfekta läppar och så intensiva ögon att man inte kunde titta bort. En av dem började tala.

”Vi brukar inte berätta sådant här för er människor men i det här fallet går det inte att undvika. ”han gjorde en paus för att låta oss ta in informationen innan han fortsatte.” ni kan vara de föräldrar som kommer att föda fem flickor och en av dem kommer vara den mäktigaste som någonsin kommer att finnas på denna jord. Om det är ni som är det måste ni vara försiktiga. Ni får inte berätta för någon om det och ni måste ta kontakt med oss så fort ni är säkra.” han såg allvarligt på oss. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Men det var något i hur han såg på mig som gjorde att jag trodde på honom. Jag såg på Flinn att han också gjorde det.

”Om detta är sant ska vi vara försiktiga. Men hur har ni fått reda på att det är just vi och hur vet ni att det ska födas fem systrar när det inte ens har hänt. Vad menar du med mäktigaste som någonsin kommer att finnas på denna jord? ”Flinn såg forskande på mannen. Jag hade också undrat det.

”Vi har fått en ovanlig profetia, det är som att se in i framtiden.” han såg uttråkad ut som om han redan hade sagt det här till oss och att vi fortfarande inte fattade. Men vi var chokade. Vad menade han med profetia? Se i framtiden? Vad är han för någon? Eller något?

var försiktiga” det var allt han sa innan han vände sig om och försvann. Jag stod och stirrade på platsen där mannen nyss hade stått. Ena stunden hade han varit där andra inte. Det var som om han hade gått upp i rök eller aldrig stått där alls. Jag såg på Flinn att han tänkte samma sak.

Vi sökte på internet på profetia men hittade inget. Vi frågade runt men ingen hade hört något om någon profetia. Vissa av dem visste inte ens vad en profetia var. Vi hade nästan gett upp när vi träffade Erik. Han satt ensam vid ett bord när vi kom in på en restaurang. Bara två bord ifrån dörren och han satt vid ett fyra stols bord. Som om han väntade på några. Men han satt och kollade ner i bordet som om han inte ville se den som kom. Vi visste med säkerhet att han var en av dem. Han var för perfekt, kort svart hår som stod åt alla håll, kritvit hy och svarta kläder. Om han inte hade varit ensam hade vi aldrig gått fram till honom.

Vi satte oss mitt emot honom. Han såg överraskat upp.

och vad kan jag hjälpa er med?” han såg forskande på oss, vaksam.

Jag tittade på Flinn men han verkade inte veta vad han skulle säga så jag började helt enkelt berätta vad som hade hänt om. Även att vi inte visste om han var en av dem. När jag var färdig såg han inte längre vaksam ut. Han var orolig och tittade sig hela tiden om. Nu var det jag som såg forskande på honom.

nå ska du säga något?” nu mötte han min blick.

”Ni ska inte veta om våra profetior. Det är fel vi ska aldrig säga sådant till er. Vi ska låta er möta era öden utan att ändra på dem. Det måste vara något mycket viktigt om dem berättade det för er.” han pratade lågt som om han pratade med sig själv istället för oss och det kanske han gjorde också. Han satt och kollade ner i bordet igen. Jag harklade mig,

så kan du hjälpa oss?” jag sneglade på Flinn. Han nickade. Eriks huvud for upp.

vad ska jag hjälpa er med?” han såg smått förvånad ut.

”Vi har letat överallt efter profetian men hittar den inte någonstans. Du är den första som vi har sett som liknar dem.”

”Det är klart att ni inte har hittat den någonstans.” mumlade han.” det är bara vi som vet om dem och bara vi som kan hitta dem.” han drog handen genom håret flera gånger som om han försökte att komma på vad han skulle säga. Men jag tog till orda innan han hann.

”Skulle du kunna hjälpa oss att hitta den eller kunna ge oss den.” jag började vrida händerna i mitt knä av hans tystnad. Jag gjorde alltid så när jag var nervös. Flinn la sin hand över mina för att lugna mig. Som för att säga att jag skötte mig bra.

”Jag tänker hjälpa er men jag vill ha något i gengäld. Pengar går bra ni har inget annat som jag skulle vilja ha. Jag ska ge er profetian men jag ska också beskydda er.” vi tittade förvirrat på honom. Vad menade han med att han skulle beskydda oss? Mot vad? Menar han mot dem vi hade träffat eller mot de andra? Han såg våra förvirrade ansikten och började förklara.

”Dem ni träffade går inte att lita på. Ni ska inte lita på någon av oss.” han såg strängt på oss. Lite som om vi var som barn som han läxade upp. Jag hade blivit arg om hans blick inte hade varit så genomträngande. Han menade verkligen allvar med det han hade sagt.” jag ska hålla uppsikt över er och när barnet kommer.” jag la beskyddande handen på magen.” så får vi se om det är en flicka eller pojke. Är det en pojke behöver ni inte oroa er men om det blir en ficka ska jag skydda er och så får vi se vad som händer.” han reste sig upp. Jag följde honom med blicken när han gick mot utgången och försvann lika plötsligt som de andra hade gjort.

Av linn - 28 oktober 2013 23:04

               


Flera fototrissar hittar ni här

Av linn - 27 oktober 2013 21:43

Dåligt tagna men, men;)

Av linn - 24 oktober 2013 16:24

       

Av linn - 22 oktober 2013 17:12

              

http://fototriss.blogspot.se/

Av linn - 20 oktober 2013 14:40

 Det hade gått en vecka sedan jag fick brevet. Jag hade nästan glömt bort det när Zo frågade mig om vem det var som hade skickat det och varför jag såg skräckslagen ut.

”Det var från jobbet. Jag var rädd att jag hade fått kicken men det var bara mer beställningar.” jag försökte att se lättad ut men jag var inte säker på om jag lurade henne. Hon såg i alla fall lättad ut så jag måste ha klarat det. Mer eller mindre. Vi stod i köket och diskade efter tacosen det var Ves special. Vi hade det nästan varje gång det var hennes tur att laga maten. När vi var klara gick jag som vanligt upp på mitt rum. För ovanlighetens skull satte jag mig inte på sängen eller i min skrivbordsstol utan jag satte mig mitt på golvet. Det snurrade i huvudet av alla tankar, på drömmarna, brevet och mannen att jag inte visste vad jag skulle börja med. Jag tog fram anteckningsblocket där drömmarna stod och läste igenom dem igen även att jag redan kunde dem utantill. Var allt i brevet verkligen sant. Det kanske bara var någon som ville skämta eller något sådant. Varför stod det då precis likadant som mannen i min dröm skrev då? Vänta skrev han inte något om att mamma hade bott här och att hon hade haft en dagbok? Jag visste att hon hade bott här men inte i det här huset. Jag kom inte ihåg det. Om jag hittar dagboken vet jag om det är sant. Jag började leta. Först kollade jag om alla golvbrädor satt riktigt fast. I fall hon hade lagt den under golvet som i filmer men alla satt som dom skulle. Kände på väggar efter något slags lönnfack men inte ens det. Jag tog fram brevet och läste det igen. Just det jag skulle ju kunna trolla och de måste jag göra för att hitta dagboken. Jag började från början med att känna på golv brädorna medan jag sa videbla. Men hittade fortfarande inget. Jag fortsatte leta på väggarna och i taket. Jag var nära på att ge upp när jag kom på att skrivbordet inte var mitt. Kunde det verkligen stått här ända sedan vår mamma hade bott här . Det var värt ett försök. Jag öppnade låda efter låda och rabblade ordet videbla och när jag kom till den sista lådan kände jag att det låg något där. Något som inte hade varit där förut. Jag tog ut handen och i den låg en sliten blå dagbok.

Jag satte mig klumpigt ner i skrivbords stolen och drog upp benen under mig. Det i brevet som hade handlat om att mamma hade haft en dagbok var sant. Men frågan var vågade jag se vad det var som stod i den. Vågade jag möta sanningen om mig själv. Jag satt så i en stund med mammas dagbok i händerna. Sedan öppnade jag första sidan. Där stod det bara massa om när hon hade fått den och att dom hade bott i en lägenhet i ett år. Jag hoppade fram tills det hade gått två år.

Av linn - 17 oktober 2013 19:52

                                                  

                                                  
                                                  
        Hej Vivi

Jag ska börja med att förklara att du inte känner mig men jag har känt dig. Jag hoppas du kommer att lyssna på det jag kommer att skriva nu men om jag var du hade jag nog inte gjort det. Jag hoppas du är smartare än mig. Jag ska nu berätta något du bör veta. Först ska jag berätta hur jag vet vem ni är. Det var så här att jag träffade dina föräldrar för mycket länge sedan. Din mamma var då gravid med dig och dom sökte upp mig för att dom ville ha beskydd. Jag tackade ja för då behövde jag pengar men jag blev mer och mer intresserad av dina föräldrar. Åren gick och du föddes och var mycket älskad av dina föräldrar. Det var ni alla. Du var speciell, för levande. Du älskade att träffa nya människor och när du var 1år kunde du redan prata. Du verkade vara så mycket äldre än vad din ålder sa att du var. Du var inte alls som dina systrar. De var tystlåtna och tillbaka dragna. Dina föräldrar berättade för mig om en profetia som handlade om ett barn som skulle vara mäktigare än någon annan. Den skulle också vara halv vampyr, halv häxa och ha fyra systrar. Dem var de ända mänskliga som visste om profetiorna. Vi brukade inte vissa människor våra profetior för de handlade oftast om dem själva. Men den här gången hade dem gjort ett undantag. För alla ville hitta detta barn. Utnyttja det och få makt. Kort därefter lämnades ni utanför din mammas brors dörr. Då var du 7, Sorto 5, Morti 4, Veki 3 och Fino 2. Jag vet ännu inte var dina föräldrar tog vägen och jag har letat efter dem sedan dess,och jag vill inte svika dem heller. Jag har försvarat er i alla dessa år nu. jag skickade ut folk att leta upp alla mänskliga familjer som hade 5 flickor för att se om era föräldrar hade fel om profetian men ingen av dem var det. Så det måste vara ni. Du måste följa med mig bort härifrån annars kommer du och dina systrar att bli fångade för jag är inte den enda som letar efter de 5 systrarna. Du måste säga till dina systrar att du ska åka iväg och om det är någon som kommer och vill veta om det finns ännu en syster ska dom neka. Jag vet att du inte kommer att tro mig men om du hittar din mammas dagbok som hon har gömt någonstans i ditt rum. För det var hennes rum en gång i tiden. Det huset du och dina systrar växte upp i. Hitta den och du kommer att förstå att jag inte ljuger och du kommer att få veta vad du kan göra också. Du kommer säkert att behöva använda dina krafter när du letar för din mamma ville bara att den av er som kunde vara barnet i profetian skulle ha den. Nu kommer jag att ge dig en formel du ska säga för att få boken att vis a sig och det är Videbla.


Jag läste det minst fem gånger till. Kunde inte riktigt förstå vad det stod. Var jag en vampyr? En häxa? Båda? Kunde jag trolla? Varför hade jag sett honom skriva brevet i en dröm? Kunde jag se in i framtiden? Och varför hade han kallat oss med våra riktiga namn? Kände han verkligen våra föräldrar?

Det här var för mycket. Jag reste mig upp och gick fram till mitt skrivbord. Där öppnade jag en låda och slängde in brevet längst in. Det här är bara sjukt. Det var nog inte samma brev jag hade sett i drömmen. Jag bara inbillar mig. Fast klockan bara var tio gick jag och la mig och den här gången drömde jag inte.

Translate

Presentation


En foto och bok blogg.Det finns inga redigerade bilder. Jag har bara skrivit mina initialer i ett av hörnen. Jag skriver recensioner på böcker och mycket mer.
Hoppas ni gillar mig blogg!

Min andra blogg:

Om du vill kontakta mig:

Skriv till:

ett-liv-med-canon@hotmail.com

 

Du kan också hitta mig på:

Wattpad: linn04 

Goodreads: Linn

Boktipset: Linn H

Vad vill du veta innan du läser en bok?

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer i bloggen?
 Det är bra som det är
 Bilder
 Sidor ur boken Leva
 Recensioner på böcker
 Tips/ Rekommendationer
 Något nytt
 Recensioner på filmer
 Recensioner på serier

Just nu läser jag

Köp böcker här!

 

Goodreads

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Linn has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

         

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Serier jag läser:

Blue Bloods by Melissa de la Cruz Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor Gone by Michael Grant House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Inheritance by Christopher Paolini Legend by Marie Lu Lunar Chronicles by Marissa Meyer The Mediator by Meg Cabot The Mortal Instruments by Cassandra Clare Sookie Stackhouse by Charlaine Harris Uglies by Scott Westerfeld Wicked Lovely by Melissa Marr The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater Parasol Protectorate by Gail Carriger Anna Dressed in Blood by Kendare Blake Pretty Little Liars by Sara Shepard Maze Runner by James Dashner Fifty Shades by E.L. James

Serier jag tänker läsa:

A Song of Ice and Fire by George R.R. Martin The Carrie Diaries by Candace Bushnell The Chronicles of Narnia by C.S. Lewis Curse Workers by Holly Black Dustlands by Moira Young Gossip Girl by Cecily von Ziegesar Heist Society by Ally Carter The Immortals by Alyson Noel Inkworld by Cornelia Funke The Kingkiller Chronicle by Patrick Rothfuss The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien Lords of the Underworld by Gena Showalter The Morganville Vampires by Rachel Caine Night Huntress by Jeaniene Frost Paper Gods by Amanda Sun Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Shifters by Rachel Vincent The Sisterhood of the Traveling Pants by Ann Brashares The Raven Cycle by Maggie Stiefvater

Serier jag läst:

Delirium by Lauren Oliver Gemma Doyle by Libba Bray Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Numbers by Rachel Ward Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Shatter Me by Tahereh Mafi Starcrossed by Josephine Angelini Twilight by Stephenie Meyer Vampire Academy by Richelle Mead Airhead by Meg Cabot His Dark Materials by Philip Pullman Study by Maria V. Snyder The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Divergent by Veronica Roth Beautiful Creatures by Kami Garcia & Margaret Stohl Chaos Walking by Patrick Ness The Hunger Games by Suzanne Collins The Books of Beginning by John Stephens The Blood Journals by Tessa Gratton The Cahill Witch Chronicles by Jessica Spotswood Blood of Eden by Julie Kagawa Harry Potter by J.K. Rowling

Serier jag läser:

  ? = Har inte kommit ut ännu

 

Månskensvargen:

   

 

Skuggvarelser:

             

Chaty:

   Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.

  

En mördares anteckningar:

   De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.    

 

Bone season:

    Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.

   

Dimmornas folk:

             

 

Jannike faltin:

 Sugar:

 

Den andra har ännu inte översatts till svenska.

 

The internet girls:

  De tre sista har ännu inte översatts till svenska.

   

Linux:

 

Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.

   

Häxornas krig:

  De två sista i serien har inte översatts till svenska.

 

Ingo:

  Den sista har inte översatts till svenska.

  

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i gästboken

länkar

besöksräknare

Senaste besökare

Besökare

Skaffade 2014-08-26 Flag Counter

Skapa flashcards