ett-liv-med-canon

Alla inlägg under oktober 2014

Av linn - 31 oktober 2014 12:45

Läst den här veckan:

    

Och om jag skulle rangordna dem skulle det bli såhär:


1. Bra

 


2. Special

 


Hur skulle du rangordna dem?

Av linn - 30 oktober 2014 21:15

Titel: Hello kitty måste dö

Författare: Angela S. Choi

Översättare: Lina Erkelius

Förlag: Damm

Sidor: 238

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon


Handling:

Handlingen är tagen från baksidan.

Fiona Yu verkar vara en vanlig Hello kitty- en välutbildad, väluppfostrad asiatisk- amerikansk ung kvinna- men under ytan revolterar hon mot de traditionella värderingarna. För att slippa ansvara för familjens heder beslutar sig Fiona för att ta sin egen oskuld. Det leder till att hon återförenas med sin barndomsvän Sean Killroy, numera plastikkirurg med mödomshinnor som specialområde. Sean utmanar hennes uppfattning om vad man kan och får göra. Men hans erbjudande att ta om de oönskade äktenskapskandidater hennes far kommer släpandes med resulterar i en rad konstiga ”olyckor”.


Omdöme:

Det här var nog den konstigaste boken jag läst. Den var inte alls som jag hade tänkt mig. Men jag kunde inte sluta läsa den. Jag var bara tvungen att få reda på vad som skulle hända. Det var en riktigt sjuk bok med intressant på samma gång.


Vad tycker du om Hello kitty måste dö?

Av linn - 29 oktober 2014 19:06

 

 

Cirkeln och pilen av Patrick Ness

Todd och Viola har äntligen nått fram till Haven, staden som skulle bli deras räddning undan borgmästare Prentiss och hans män. Men de välkomnas av sin värste fiende, borgmästaren, som nu är president över den Nya världen. Todd skiljs från Viola och tvingas inrätta sig efter borgmästarens hårda lagar.
Men vad är det för hemligheter som pågår precis utanför stan? Och var är Viola? Lever hon ens? Vilka ligger bakom den mystiska Cirkeln? Och så en dag börjar bomberna brisera ...

 

Mörkt liv av Kat Falls

Våldsamma jordbävningar har skakat kontinenterna och stora landmassor har rasat ner i det stigande vattnet. Jordens befolkning har tvingats tränga ihop sig på den mark som finns kvar. De enda som har gott om plats är de som valt att bosätta sig på havets botten.

Ty har tillbringat hela livet i havet där hans familj har en bondgård på havsbottnen. Hans stora dröm är att han ska få muta in sin egen mark när han fyller 18 år. Men hans dröm slås i spillror när nybyggarkolonin hotas av banditer som attackerar regeringens lastskepp och nybyggarnas gårdar.

Ty tänker inte ge sig utan kamp och tillsammans med Gemma, en flicka från ovansidan som letar efter sin försvunne bror, beger sig Ty till kolonins farliga undre värld. Här upptäcker han mörka hemligheter om livet på havsbottnen - hemligheter som hade varit bäst oupptäckta ...

 

Sömngångerskan av Essie Fox

Sjuttonåriga Phoebes tant Cissi dör och hennes mamma vill inte veta av henne längre. Ensam och utblottad har hon bara ett val: att anta ett erbjudande från en främling hon träffat en gång på teatern. Hon lämnar London och åker långt ut på landet för att bli sällskapsdam åt en okänd kvinna på en stor, öde herrgård. En dag snubblar Phoebe på en övergiven gravsten och hon kommer en sorglig familjetragedi på spåren. Kvinnan hon arbetar hos tappar alltmer fotfästet i tillvaron och Phoebe själv börjar snart få svårt att skilja på vad som är verkligt och vad som är det förflutnas spöken.

 

Hello kitty måste dö av Angela S. Choi

Fiona Yu hittar sina tänder och klor
-Jag hatar Hello Kitty.Jag hatar henne för att hon varken har mun eller vassa tänder, som riktiga katter. Hon kan inte äta, inte suga av någon, inte be någon dra åt helvete ..

28-åriga Fiona Yu verkar vara en vanlig Hello Kitty en välutbildad, väluppfostrad asiatisk-amerikansk kvinna men under ytan revolterar hon mot de traditionella kinesiska värderingarna.
För att slippa ansvara för familjens heder beslutar sig Fiona för att ta sin egen oskuld. Det leder till att hon återförenas med sin barndomsvän Sean Killroy, numera plastikkirurg med mödomshinnor som specialområde. Sean är snygg och rolig och utmanar hennes uppfattning om vad man kan och får göra. Men hans erbjudande att ta hand om de oönskade, lämpliga äktenskapskandidater hennes far kommer släpandes med resulterar i en rad konstiga "olyckor".
Hur långt är Fiona beredd att gå för att få sina tänder och klor och befria sig från Hello Kitty-stereotypen?


Handlingarna är tagna från Bokus

Av linn - 28 oktober 2014 10:15

Titel: Guldkompassen

Författare: Philip Pullman

Översättare: Olle Sahlin

Förlag: Natur kultur

Sidor: 384

Serie: Den mörka materian #1

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon


Handling:

När barn börjar försvinna blir alla oroliga, men det är när Lyras vän Roger försvinner som hon bestämmer sig för att göra något. Hennes sökande blir en lång resa och hon får reda på mer om sig själv.



Omdöme:

Jag vet inte vad jag tycker om det här boken. Det går inte att säga att jag inte tyckte om den men det går inte säga att jag tyckte om den heller. Jag vet inte. Det kändes inte som att det var så mycket spänning. Den gick liksom på samma våglängd hela tiden. Slutet var det mest spännande och när jag precis hade läst ut den ville jag direkt börja på den andra. Men när historian hade sjunkit in kunde jag inte få mig själv att börja läsa den. Men läsa den ska jag. Jag måste bara få mig själv att börja.


Vad tycker du om Guldkompassen?


Andra omslag:

         


Andra delar i serien:

2. Den skarpa eggen

3. Bränstenskikaren

Av linn - 26 oktober 2014 10:45

        

 Jag skulle älska att ha ett rum fullt med böcker från golv till tak. Böcker jag själv har valt och i den ordning som jag bestämt. Att det inte behöver vara i bokstavs ordning som det är i ett bibliotek. Att ha ett "bibliotek" som i skönheten och odjuret skulle jag älska. Och med en stege som går att flytta på precis som i andra bilden. Jag hoppas att jag någon gång kommer att ha ett sådant rum! 

Av linn - 25 oktober 2014 16:45

Läst denna vecka:

   

Och om jag skulle rangordna dem skulle det bli såhär:


1. En uppskattad överraskning

 


2. En riktigt bra bok

 


Vad har du läst den här veckan?


Av linn - 24 oktober 2014 12:45

Titel: I huvudet på Colin Fischer

Författare: Ashley Edward Miller & Zack Stentz

Översättare: Nina Östlund

Förlag: Bonnier & Carlsen

Sidor: 224

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon


Handling:

Colin är ett geni men har asberger som gör att han inte gillar när andra rör honom, färgen blå och höga ljud. Men när man hittar en pistol i matsalen är han den enda som kan lista ut vems den är.



Omdöme:

Det var en annorlunda sorts bok att läsa och väldigt intressant. Den fick mig många gånger att skratta eller le. Men vissa anteckningar han gjorde i som bok hoppade jag över för att de inte var så intressanta för just mig. Det kändes som att slutet gav efter för en fortsättning men jag hittade ingen information om att den ska ingå i en serie. Men jag hoppas verkligen det. Jag vill veta vad som kommer att hända Colin. Jag kan inte säga mer än att han är en väldigt intressant person.


Kommentera och berätta vad du tycker om I huvudet på Colin Fischer.


Andra omslag:

   

Vilken tykcer du bäst om?

Translate

Presentation


En foto och bok blogg.Det finns inga redigerade bilder. Jag har bara skrivit mina initialer i ett av hörnen. Jag skriver recensioner på böcker och mycket mer.
Hoppas ni gillar mig blogg!

Min andra blogg:

Om du vill kontakta mig:

Skriv till:

ett-liv-med-canon@hotmail.com

 

Du kan också hitta mig på:

Wattpad: linn04 

Goodreads: Linn

Boktipset: Linn H

Vad vill du veta innan du läser en bok?

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du se mer i bloggen?
 Det är bra som det är
 Bilder
 Sidor ur boken Leva
 Recensioner på böcker
 Tips/ Rekommendationer
 Något nytt
 Recensioner på filmer
 Recensioner på serier

Just nu läser jag

Köp böcker här!

 

Goodreads

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Linn has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

         

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Serier jag läser:

Blue Bloods by Melissa de la Cruz Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor Gone by Michael Grant House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Inheritance by Christopher Paolini Legend by Marie Lu Lunar Chronicles by Marissa Meyer The Mediator by Meg Cabot The Mortal Instruments by Cassandra Clare Sookie Stackhouse by Charlaine Harris Uglies by Scott Westerfeld Wicked Lovely by Melissa Marr The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater Parasol Protectorate by Gail Carriger Anna Dressed in Blood by Kendare Blake Pretty Little Liars by Sara Shepard Maze Runner by James Dashner Fifty Shades by E.L. James

Serier jag tänker läsa:

A Song of Ice and Fire by George R.R. Martin The Carrie Diaries by Candace Bushnell The Chronicles of Narnia by C.S. Lewis Curse Workers by Holly Black Dustlands by Moira Young Gossip Girl by Cecily von Ziegesar Heist Society by Ally Carter The Immortals by Alyson Noel Inkworld by Cornelia Funke The Kingkiller Chronicle by Patrick Rothfuss The Lord of the Rings by J.R.R. Tolkien Lords of the Underworld by Gena Showalter The Morganville Vampires by Rachel Caine Night Huntress by Jeaniene Frost Paper Gods by Amanda Sun Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Shifters by Rachel Vincent The Sisterhood of the Traveling Pants by Ann Brashares The Raven Cycle by Maggie Stiefvater

Serier jag läst:

Delirium by Lauren Oliver Gemma Doyle by Libba Bray Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Numbers by Rachel Ward Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Shatter Me by Tahereh Mafi Starcrossed by Josephine Angelini Twilight by Stephenie Meyer Vampire Academy by Richelle Mead Airhead by Meg Cabot His Dark Materials by Philip Pullman Study by Maria V. Snyder The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Divergent by Veronica Roth Beautiful Creatures by Kami Garcia & Margaret Stohl Chaos Walking by Patrick Ness The Hunger Games by Suzanne Collins The Books of Beginning by John Stephens The Blood Journals by Tessa Gratton The Cahill Witch Chronicles by Jessica Spotswood Blood of Eden by Julie Kagawa Harry Potter by J.K. Rowling

Serier jag läser:

  ? = Har inte kommit ut ännu

 

Månskensvargen:

   

 

Skuggvarelser:

             

Chaty:

   Den sista har inte översatts till svenska ännu så där har jag satt de engelska omslaget.

  

En mördares anteckningar:

   De två sista har ännu inte översatts till svenska därför har jag satt dit de engelska omslagen.    

 

Bone season:

    Den andra har inte kommit ut på svenska ännu.

   

Dimmornas folk:

             

 

Jannike faltin:

 Sugar:

 

Den andra har ännu inte översatts till svenska.

 

The internet girls:

  De tre sista har ännu inte översatts till svenska.

   

Linux:

 

Jag är inte säker på hur många det kommer att bli i den serien.

   

Häxornas krig:

  De två sista i serien har inte översatts till svenska.

 

Ingo:

  Den sista har inte översatts till svenska.

  

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i gästboken

länkar

besöksräknare

Senaste besökare

Besökare

Skaffade 2014-08-26 Flag Counter

Skapa flashcards